Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

miercuri, 19 iunie 2013

Clubul de lectura Nemira (4)

Te simti prost? Avem solutia pentru tine! Participa la intalnirile Clubului de lectura Nemira ca sa-ti iei doza lunara de cultura. Perfect sigur daca nu este depasita doza recomandata.

"Reclama" de mai sus ar putea sa sune familiar pentru cei care au citi romanul Ubik al lui Phillip K. Dick, roman despre care s-a discutat in cadrul celei de-a 4-a intalniri a Clubului care a avut loc luni. De data asta, a fost ceva mai "aglomerat", printre invitati strecurandu-se si figuri noi (Welcome to the club... literally!)


Deoarece a fost cel mai straniu roman pe care l-am discutat pana acum (si are mari sanse sa-si pastreze definitiv acest titlu), am luat la disecat tot, incepand de la usile care cereau bani ca sa iesi din apartament pana la justificarea canibalismului. S-a lasat si cu amenintari cu moartea (doar in conditii de Apocalipsa, totusi), asa ca a fost o intalnire destul de animata!

In cadrul discutiilor, am incercat sa facem impreuna putina lumina in lumea incalcita a romanului, lume in care nici macar nu stiam care personaje erau vii si care erau moarte. In final, insa, concluzia a fost ca Dick e un autor extrem de dificil de inteles si ca majoritatea povestilor lui se bazeaza foarte mult pe simboluri si semnificatii ascunse, extrem de interpretabile. Singura diferenta intre concluzia asta si orele mele de romana e ca macar aici chiar pare intr-adevar un roman greu de inteles, spre deosebire de cele studiate in scoala, unde actiunea era cat se poate de clara :))

Totusi, Clubul a inceput sa-si atinga si scopurile secundare, cel putin in privinta mea. Adica, pe langa motivul evident, si anume aducerea la un loc a oamenilor pasionati de citit, mi se pare ca orice Club de lectura vrea ca membrii sai sa si descopere titluri si autori noi. Si eu, cu ocazia acestei intalniri, l-am descoperit pe Dick si lumea lui de neinteles. Si ma indoiesc ca Ubik va fi ultimul roman semnat de el pe care il voi citi.

Asadar, imi reiau invitatia cu care deja v-am obisnuit si sper sa veniti luna viitoare, pe 22 iulie, cand discutam (in sfarsit!) despre 2001: Odiseea spatiala a lui Sir Arthur C Clarke!

4 comentarii:

  1. Bine spus. Cunoastem si oameni noi si descoperim si carti noi. PS: Ti-am luat-o inainte :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos :) Am infiintat si noi un club de lectura la scoala, dar inca nu ne-am intalnit sa discutam cartile citite :D De abia astept sa o facem. As veni si eu la clubul vostru insa distanta nu imi permite :) Oricum, mie mi se pare o idee foarte frumoasa pe care ar trebui sa o puna in aplicare cat mai multi :)

    RăspundețiȘtergere
  3. imi plac fotografiile pe care le realizezi, este ca si cand ai imortaliza o farama de cultura pentru eternitate! nu are rost sa iti spun ca te invidiez pentru ca ai parte de astfel de ocazii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pozele nu le fac eu, le "fur" de pe facebook-ul celor de la Nemira :))

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.