Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

vineri, 13 septembrie 2013

Recenzie: Buna seara, Melania! (Melania Lupu #2)

Rezumat:
Desi a scapat la mustata de acuzatiile de complicitate la crima, Melania Lupu nu vrea sa renunte la tabloul lui Goya, asa ca atunci cand muzeul in care este expusa Femeia cu evantai intra in renovare, batranica profita de ocazie si pune la cale un plan extraordinar prin care sa obtina pictura si un bilet peste granita.

Insa maiorul Cristescu, care a anchetat si crimele din strada Craitei afla despre disparitia tablourilor, asa ca Melania trebuie sa fie mai atenta ca niciodata, astfel incat Militia sa nu aiba nicio dovada impotriva ei.

Parerea mea:
De obicei, in romanele politiste pe care le-am citit eu, anchetatorul e cel alaturi de care cititorul reconstituie evenimentele, incercand sa descopere cum s-au intamplat lucrurile. In Buna seara, Melania! insa, cititorul este alaturi de "capul rautatilor", fiind in mijlocul evenimentelor si stiind in fiecare clipa care va fi urmatorul pas si cum va fi acesta executat.

Mie imi place mai mult asa, pentru ca in primul rand, suspansul creste deoarece Melania trebuie sa se gandeasca la toate lucruile care ar putea merge prost si sa le preintampine fara sa se desconspire, si e totodata mult mai usor sa empatizezi cu Cristescu, care trebuie sa fie mai istet decat ea... ceea ce e tare, tare greu.

De asemenea, ca in toate romanele Rodicai Ojog-Brasoveanu, umorul e prezent la fiecare pas. Au existat secvente in care a trebuit literalmente sa ma opresc din citit pentru ca radeam cu lacrimi. Si as putea sa continui sa va insir toate motivele pentru care am indragit aceasta serie, insa cred ca mai bine va las pe voi sa decoperiti cat de frumoase sunt.

Insa nu pot sa inchei fara sa va dezvalui un mic secret: saptamana viitoare, apare volumul 3 al seriei, 320 de pisici negre, care este cel mai spumos dintre toate, e plin de umor, insa e un umor inteligent si e pur si simplu un roman splendid. Credeti-ma, nu-l puteti rata! Asa ca cititi cele doua romane deja aparute in editie de chiosc pana atunci, ca sa va puteti bucura de carte la adevarata ei valoare!

3 comentarii:

  1. 320 de pisici negre pai eu pe asta o astept cu drag, e unica pe care o vreau, nu stiu de ce, a bada are pisici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Celelalte au o singura pisica, pe Mirciulica, motanul Melaniei ;) Cat despre 320 de pisici negre, sper sa-ti placa pentru ca e geniala! Si avantajul e ca poate fi citita si separat de restul. Eu am citit-o prima atunci cand am citit seria pentru prima data si abia apoi le-am luat pe celalalte :D

      Ștergere
  2. "320 de pisici negre" e intr-adevar cea mai amuzanta, dar asta a facut-o pe autoare sa neglijeze cumva partea de roman politist, care mi s-a parut mai putin palpitanta si nici pe departe la fel de originala ca in celelalte doua carti. o lectura placuta, dar ultima dintre cele trei pe lista mea de preferinte - unde, apropo, "buna seara, melania!" e pe primul loc :)

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.