Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

luni, 21 octombrie 2013

Leapsa: Obiceiuri livresti

Am gasit de curand aceasta leapsa pe blogul lui Ale Criss si mi-a placut, asa ca am preluat-o si eu:

1. Ai vreun loc preferat in casa in care citesti?
Da, imi place sa citesc la mine in pat, unde pot sta cat de comod vreau si unde nimic nu ma distrage de la lectura.

2. Semn de carte sau o hartiuta oarecare?
Folosesc hartiute doar daca n-am altceva la indemana, insa prefer semnele de carte, indiferent de aspectul lor. Si mereu am cateva langa biblioteca pentru ca nu imi place sa duc lipsa. Mai nou, am primit si doua semne de carte magnetice pe care imi place sa le mai folosesc din cand in cand.

3. Poti sa te opresti din citit brusc sau trebuie sa termini pagina/capitolul?
Daca trebuie sa ma opresc din citit, sigur e o idee proasta sa termin capitolul, pentru ca majoritatea te fac sa vrei mai mult ca oricand sa dai pagina si sa-l incepi pe urmatorul. Totusi, mi-e imposibil sa ma opresc in mijlocul frazei, asa ca de obicei, cand trebuie sa ma opresc, termin paragraful.

4. Mananci sau bei in timp ce citesti?
Nu mananc pentru ca imi place sa tin cartea cu ambele maini, asa ca nu pot sa si mananc simultan. Plus ca nu ma pot concentra cum trebuie la niciuna dintre activitati. De baut beau cand mi-e sete, insa de obicei las cartea jos cateva clipe.

5. Poti sa citesti in timp ce te uiti la TV sau asculti muzica?
Niciodata. Muzica ma distrage, televizorul la fel. Am totusi momente cand citesc in pauzele de la vreun film sau serial la care ma uit la TV, dar foarte rar.

6. Citesti cartile pe rand sau mai multe simultan?
Pe rand. In cel mai rau, caz, am inceput simultan un roman si o carte cu povestiri scurte, din care mai citesc cate una cand n-am prea mult timp la dispozitie.

7. Citesti doar acasa sau peste tot?
Singurul loc in care nu-mi place sa citesc e in vreun mjloc de transport. In masina ma apuca durerea de cap, iar in autobuz/metrou, nu citesc pentru ca mi-e frica sa nu ratez statia la care trebuie sa cobor. Citesc ocazional in troleu, cand merg pana la capatul liniei.

8. Citesti cu voce tare sau in gand?
In gand. Nu-mi place sa citesc cu voce tare, mi se pare ca propria mea voce ma distrage de la povestea propriu zisa. Probabil de asta nici audiobook-uri nu... Citesc? Ascult? In fine, ati prins ideea :))

9. Sari pagini?
Niciodata. Nici macar cand imi displace o carte, nu suport sa sar peste vreun pasaj, am senzatia ca pierd ceva, chiar daca respectivul fragment e in mod evident plicticos, mi-e teama sa nu-mi scape vreun detaliu. Aveam totusi obiceiul sa citesc ultima fraza sau ultimul paragraf din roman cand eram pe la jumatate, dar de la o vreme nu mai simt nevoia sa trisez :D

10. Scrii pe carti?
OMG, never! Odata voiam sa retin un citat dintr-o carte si nu aveam nimic la indemana ca sa-mi notez pagina, asa ca n-am subliniat-o sau insemnat-o in vreun fel, ci m-am chinuit ore in sir sa retin numarul paginii. Stiu ca unii fac insemnari pe carti si e alegerea lor, insa pentru mine sa scriu pe o carte e ca si cum as face un graffiti pe un tablou celebru.

Leapsa o poate prelua oricine, sper ca v-a placut :D

4 comentarii:

  1. Foarte frumoase raspunsurile. Sunt intru-totul de acord cu #9

    RăspundețiȘtergere
  2. Drăguță leapșa și răspunsurile :) Cred că o să o fac și eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am preluat si eu leapsa, a fost foarte draguta. Mi-au placut raspunsurile tale, au fost interesante ^^

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am preluat-o, multam.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.