Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

duminică, 2 martie 2014

1 martie... Whaaaat?!

Există foarte puține sărbători „tradiționale” care îmi plac. Dintre ele, există fix două care implică obiceiuri pe care le respect nu pentru că „așa cere tradiția” (ceea ce, din punctul meu de vedere, e egal cu zero), ci pentru că mi se par cu adevrat frumoase. Una dintre ele e Crăciunul, pentru că înseamnă familie, căldură în miezul iernii (căldură spirituală, în mod evident), miros de brad și ornamente frumoase, iar cealaltă sărbătoare este Mărțișorul, pentru că detest iarna și tot ce înseamnă ea (mai puțin Crăciunul, despre care am stabilit că implică și căldură; eu de fapt urăsc frigul), iar Mărțișorul mi se pare modul prin care oamenii îi zic „Cară-te!”

Tocmai de aceea, ieri m-am plimbat printre tarabele de la Muzeul Țăranului Român și pe la Muzeul de Geologie, m-am bucurat de inventivitatea fără margini a oamenilor, am văzut tot felul de chestiuțe interesante, inteligente și fără vreun rol practic (spre exemplu, niște sticulțe goale, sigilate, pe care scria „Parfum de femeie” sau o pușculiță de lemn, în formă de carte, pe care scria „Carte de credit” sau mărțișoare în formă de carte în miniatură care se deschidea, iar pe foile dinăuntru erau scrise versuri legate de primăvară...) și m-am bucurat atunci când am „făcut schimb” de mici simboluri cu familia.

Totuși, am avut un mic moment de WTF?! dimineața, când m-am prins că e 1 Martie. Habar n-am când a trecut timpul, habar n-am când s-a făcut deja primăvară... Nu îmi pare rău că iarna a trecut pe fast-forward, dar mi-ar plăcea ca până la vară, timpul să se miște din nou la viteza puțin mai scăzută cu care mă obișnuisem...

Din cauza ușoarei mele dezorientări temporale, vă urez cu întârziere o primăvară frumoasă și închei cu o curiozitate personală: voi ce părere aveți despre Mărțișor? Vă place sărbătoarea? Și pentru cititoare: purtați mărțișoare?

Later edit: Pentru un plus de „originalitate” și de „imprevizibiltate” (în special pentru cei care știu de obsesia mea față de trupa Holograf), am să adaug și una dintre melodiile pe care îmi place să le ascult la fiecare început de primăvară:

2 comentarii:

  1. Exact așa am fost și eu! Sunt așa șocată de cum trece timpul! Parcă ieri ziceam la mulți ani 2014 și acum...
    Iubesc mărțișorul pentru că oamenii ajung să fie cumva mai veseli decât de obicei și e un sentiment frumos să dăruiești! Primăvară frumoasă și ție!

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu senzatia, nici eu nu reusesc sa imi dau seama cum a trecut timpul atat de repede :)) Foarte draguta melodia, nu am mai ascultat-o de foarte mult timp. O primavara placuta! >:D<

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.