Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

joi, 5 iunie 2014

Jurnal: Paradoxul facultatii

Notă: Nu știu dacă paradoxul meu e valabil și în alte facultăți, dar la mine pare să fie de-a dreptul axiomă, deci deja nu mai are nevoie de demonstrații, e ceva pur și simplu natural, o lege a firii.

Există un moment din viața unui student în care el se simte brusc eliberat. În care are în sfârșit timp să doarmă. Ba chiar are timp și de un film. De o ieșire în parc. Timp de respirat. Timp să vadă că cerul e albastru, copacii sunt verzi, vrăbiuțele cântă... și normal, timp să se mire că e deja vară, pentru că ultimele lui amintiri lucide conțineau zăpadă.

Dar supriza, paradoxul, minunea, axioma este faptul că acest moment nu vine o dată cu vacanța. Cel puțin, nu în cazul meu. Nu, minunea, aerul curat, plămânii plini, creierul lucid, somnul, o, Doamne, SOMNUL!, toate se întâmplă în sesiune. Brusc, nu mai am parte doar de câteva ore furate seara și între ore ca să învăț, nu mă mai întorc moartă de oboseală de la un parțial (care și așa mi-a mâncat dimineața de sâmbătă) ca să trebuiască să termin tema care are deadline în seara aia, nu mai trebuie să renunț la câte o temă „că intru în examen și fără ea” ca să am vreo șansă să ajungi la mal... Nu, în sesiune am 2-3, chiar 4 zile întregi ca să învăț pentru un singur examen, deci am timp să dorm. Sau să-mi fac unghiile. Sau să văd un serial. Și am menționat somnul, nu?

În plus, în sesiune există niște zile magice: zilele examenelor. Da, examenul în sine e nasol, ești stresat, orice scrii începe să ți se pară incorect, timpul nu ți se pare nici pe departe suficient, creierul tău pare gol etc etc. Dar examenul durează doar câteva ore. Și se termină. Și niciun student de pe planetă nu mai face nimic în ziua respectivă și toată lumea știe asta. Deci practic ai o zi liberă. Și e vară. Lumea e a ta. Colegii tăi sunt la fel de liberi ca tine, parcurile, terasele, cinematografle vă așteaptă.

În sesiunea din iarnă, credeam că doar mi se pare că e mai „respirabil”, mă gândeam că sunt eu la început și că devine greu pe parcurs. Bine, era și prima sesiune, deci era și ceva mai mult stres ca acum, dar zău, de aproape 2 săptămâni încoace, parcă respir alt aer... Am fost la cinema, la X-men! Am fost la Bookfest aproape 2 zile întregi! Am găsit până și timp să scriu pe blog! (Pentru citit încă n-am găsit multele ore de care am nevoie, dar mai e puțin și vine vacanța și atunci să te ții, pentru că habar n-aveți cât de dor mi-a fost de blog și de voi și de cărți...) Cât de fain e asta?

Acum, singura mea dorință e să nu fi tentat soarta cu articolul ăsta și să nu ajung să regret că am zis că în sesiune e mai bine... Am bătut în lemn de câteva ori, sper că ajunge și că va fi la fel de bine și pe viitor. Oricum, pentru toți cei care se află în perioada examenelor/tezelor/testelor acum, multă baftă! Și hang in there, mai e foarte puțin și vine vara și nu știu voi, dar eu am de gând să carpe the hell out of every diem!

5 comentarii:

  1. Parcă descrii atmosfera de la mine din liceu...mai ales senzaţia aia de după un test greu,greu, în care ai învăţat până te-ai sleit de puteri şi n-ai dormit bine. În momente la ales nu-mi pasă nici negru sub unghie de ce-am făcut, ci doar mă gândesc că am scăpat.

    Frumos post. Şi mă întreb, la facultate e mai greu ca la liceu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, mă bucur că ți-a plăcut :)

      Și ca să-ți răspund la întrebare... depinde de facultate și de om. Eu sunt la Automatică și Calculatoare în Politehnică pentru că am vrut să fiu aici, iubesc calculatoarele și ceea ce poți face cu ele. Părerea mea e că la facultate e mai greu să suporți materiile care ți se par inutile pentru că după 12 ani, deja ești sătul până în gât și spre deosebire de liceu, aici profilor nu le mai pasă absolut deloc de tine și pentru majoritatea, a preda înseamnă a umple tablele de formule și cine înțelege bine, cine nu, nu.
      Din fericire, asta nu e valabil pentru materiile cu adevărat utile, cel puțin în cazul meu. Acolo am avut profi care știu să explice și să dea și exemple interesante, plus că materiile astea sunt mult mai plăcute pentru că simți că faci ceva ce o să te ajute cu adevărat pe viitor, simți că înveți ceva. Și la materiile astea, totul pare simplu sau măcar logic și nu prea greu de înțeles. Cel puțin deocamdată
      Also, la facultate ai muuuuult mai puțin timp pentru tine, deci e important să-ți alegi o facultate pe un domeniu care să-ți placă, altfel o să simți că îți irosești viața degeaba...

      Mie personal îmi place la facultate mai mult ca la liceu din punct de vedere al materiilor, dar mi-e dor de colegii de liceu și chiar și de anumiți profi. Totuși, și la facultate am găsit niște oameni faini :)

      Ștergere
    2. Ce bine...aveam impresia ca la facultate e infinit de greu decat la liceu. Dar m-ai convis ca poate fi placut si la facultate...mai ales unde esti tu, la automatica.:)

      Ștergere
    3. Da, chiar poate fi plăcut, însă repet, numai dacă îți place cu adevărat domeniul respectivei facultăți. Eu n-aș recomanda facultatea mea decât celor pasionați de calculatoare și de programare. Dacă nu le place domeniul, le-aș recomanda să fugă cât mai departe de facultatea asta :)) Și cred că asta se aplică pentru orice facultate :D

      Oricum, bucură-te de liceu cât mai durează, sunt niște ani foarte frumoși de care o să-ți amintești mereu cu drag :)

      Ștergere
  2. True. În ultimul an m-am simțit atât de relaxată în sesiune că m-am și speriat. Și acum mă simt ca în vacanță

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.