Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

vineri, 24 octombrie 2014

Cuvinte: Întâmplări magice

În ultimele săptămâni, mi-am reamintit de ce îmi place enorm ceea ce fac, am redescoperit senzația aceea de wonder pe care o trăiesc când înțeleg cum funcționează niște lucruri din lumea de zi cu zi, lucruri pe care le luăm de bune, dar care au în spate o serie întreagă de procese fascinante. Tocmai de aceea, m-am decis să caut niște citate care să mi se pară extrem de reprezentative pentru ceea ce fac, ceva scurt și la obiect, dar care să transmită motivele pentru care nu mi-aș schimba domeniul de lucru pentru nimic în lume.

Dar când e vorba de citate, eu sunt extrem de pretențioasă, vreau să fiu sigură că sunt pe bune și vreau măcar să fi auzit de cel căruia îi sunt atribuite cuvintele speciale, așa că am intrat pe Goodreads, pentru că acolo știam că pot găsi ceea ce caut. Bine, nu prea știam ceea ce caut, așa că am început de la citatele mele preferate salvate acolo, și am dat peste unul pe care l-am iubit din prima clipă: “Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.” —   Arthur C. Clarke

Dar parcă voiam ceva mai mult. Adică da, tehnologia poate părea magică, doar că eu încep să înțeleg părțile ei și asta mă fascinează de fapt. Mai exact, încep să pricep scamatoria din spatele magiei și asta face ca actul magic să pară și mai interesant pentru mine. Așa că m-am uitat la etichetele citatului acestuia și cel mai promițător mi s-a părut cuvântul technology. Am dat click pe el și pe ecran mi-a apărut o listă de citate. Acestea au fost primele două:


Nu-i așa că merg incredibil de bine împreună? După ce am rămas mască vreo două minute, am început să rânjesc prostește de încântare și, ca tot omu', am făcut poză la ecran și am pus-o pe facebook-ul personal. Apoi m-am gândit că și așa nu mai am la fel de mult timp pentru blog ca astă vară, aș putea măcar să pun poza și acolo... Dar mi s-a făcut dor de scris și ce scuză mai bună să bat în tastatură decât ocazia de a povesti acest moment? Pur și simplu a fost unul din acele momente absolut întâmplătoare, dar care are un impact enorm pentru că de acum, clar o să asociez mereu citatele astea două. Și poate când o să am timp și chef, mi le caligrafiez frumos și mi le agăț deasupra biroului, pentru că e genul de lucru care garantat o să-mi aducă un zâmbet pe buze.

Vouă cum vi se par? Ați trăit vreodată senzația aceasta, ați simțit vreodată că pe măsură ce înțelegeați mai bine un lucru care părea miraculos, parcă a devenit și mai magic?

6 comentarii:

  1. Frumoase citatele :)
    La mine depinde, uneori cred că totul devine și mai interesant o dată ce am primit explicațiile, pe când alteori am impresia că un anumit lucru și-ar pierde tot farmecul dacă ar fi explicat. Nu știu cum să explic :))
    Și dacă tot ai menționat de Arthur C. Clarke, tot îmi propun să citesc ceva de el, dar când eram într-o librărie mi-am dat seama că habar n-am de unde să încep, mai ales că nu știu nimic despre cărțile/seriile scrise de el. Ajutor? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recomand „Sfârșitul copilăriei”, un roman de sine stătător, „2001:Odiseea spațială”, primul volum din seria Odiseelor spațiale (se poate citi stand alone sau poți citit toată seria, dacă îți place) și „Orașul și stelele”, tot stand alone. Și ar mai fi și „Rendez-vous cu Rama”, care mi-a plăcut pentru că am crezut că e stand-alone, dar cică e parte dintr-o serie. N-am citit celelalte volume din serie și sincer, nici nu prea vreau pentru că mi-a plăcut prea mult ideea.

      Ștergere
  2. Cred că ce ador cel mai mult să fac este să învăț ceva și pe măsură ce-l înțeleg tot mai mult, să capete aerul acela magic pe care îl au toate lucrurile frumoase.
    Mă regăsesc în postarea asta și îmi plac mult citatele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu crezusem că unele lucruri o să-și piardă farmecul o dată ce aș înțelege cum funcționează, dar acum chiar mi se pare că într-adevăr, capătă un aer magic, exact cum spui tu. Mă bucur că ți-au plăcut citatele :D

      Ștergere
  3. Leontina, daca vrei sa incepi cu Arthur C. Clarke incepe cu orice carte scrisa de el, mai putin cu seria "Odiseea spatiala". Las-o pe asta pe mai tarziu, dar citeste orice altceva iti pica-n mana.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.