Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

miercuri, 1 iunie 2016

Jurnal: Cititor full-time

De la ultima postare și până acum a trecut mai mult timp decât mi-aș fi dorit. De fapt, nu știu dacă s-a văzut, dar în ultimele luni am încercat să scriu de vreo două ori pe săptămână, aproximativ marți și sâmbătă. Nu mi-a ieșit, normal, eu și programele fixe când vine vorba de citit și scris despre asta nu prea ne înțelegem, dar oricât de ocupată aș fi, încerc să nu las să se aștearnă praful pe-aici.

Însă partea care m-a întristat e că absența mea nu a fost din cauză că n-aș fi avut despre ce să scriu ci a fost, din nou, din cauză că am avut un program mult prea încărcat, care mi-a tăiat orice timp (sau elan) de dat în taste. Am preferat, sincer vă spun, să dorm. Cât de trist sună asta?! Să n-ai timp de tot ce vrei să faci pentru că trebuie să dormi... Bleah! Bine, o mare parte din timp mi-a mâncat facultatea, cu presesiunea veșnic aglomerată de încercările mele de a strânge punctaje pentru intrat în examene la unele materii, însă au fost și câteva zile pline de evenimente literare.

Primul a fost, paradoxal, ultima întâlnire Young Fiction Connection de anul acesta școlar, întâlnirile urmând să fie reluate la toamnă, când se întorc elevii din vacanță. Mi-a plăcut faptul că de data asta s-a discutat puțin cu cei prezenți înainte de videoconferință, am aflat puțin mai multe despre tinerii pasionați de YA și în afara interacțiunii lor cu un autor. Dar mi-a displăcut renunțarea la partea de traducere. Personal, n-am probleme cu engleza și inițial mi s-a părut o idee bună, pentru că m-am gândit că s-ar câștiga timp în plus pentru discuțiile cu invitatul. Totuși, niște elevi din spatele meu au renunțat complet să mai fie atenți și au început să șușotească mai tare decât era cazul și, per total, a fost mai multă rumoare ca de obicei. Se poate să nu fi fost lipsa traducerii de vină, deși dățile trecute n-am avut astfel de probleme... Oricum, dorința greu stăpânită de a mă întoarce și a cere liniște m-a făcut să mă simt puțin prea peste media de vârstă, a fost ciudat...

Partea de Q&A cu Stephen Chbosky, însă, a fost la fel de faină ca de obicei, o să povestesc mai pe larg în recenzia romanului Jurnalul unui adolescent timid pe care sper s-o scriu și public cât de curând. Totuși, nu pot să nu vă spun că a anunțat că lucrează la un nou roman, unul horror de data asta, deoarece iubește cărțile lui Stephen King.

Weekend-ul acesta mi-am scos iar năsucul la un eveniment, de data asta dedicat mai mult geek-ilor în general, nu neapărat cititorilor: am fost la East European Comic Con, cea mai faină adunare a fanilor universurilor fantastice în care se poate evada, fie că e vorba de benzi desenate, jocuri, filme... sau chiar cărți, pentru că printre expozanți s-au numărat și editurile Nemira și Arthur, dar și autorul Lucian Dragoș Bogdan, cătuia îi mulțumesc pentru că datorită lui am reușit să mă întorc acasă cu o carte de la Comic Con, performanță la care nu m-aș fi așteptat, având în vedere că plănuiam să-mi cumpăr doar tricouri, accesorii și, desigur, benzi desenate.

Și despre Comic Con vreau să scriu mai pe larg într-un alt articol, pentru că e genul de experiență care merită mai mult de 1-2 paragrafe, însă în cazul în care nu mai apuc să-l scriu vreodată, vreau să menționez albumul de benzi desenate Următorul Cadru care s-a lansat la con (și va avea și un eveniment dedicat și vineri, 3 iunie la Cărturești Fandom, de la 19:00). Conceptul e foarte fain, realizarea e ireproșabilă, să vezi cadre ale unor ilustratori diferiți unul lângă altul e interesant și suprinzător... la scenariu mai era ceva de lucru, dar a fost foarte fun, per total, așa că merită să aruncați o privire.

Săptămâna asta a început și ea în forță, cu o nouă întâlnire a Clubului de Lectură Nemira, întâlnire dedicată unei alte cărți pe care am vrut s-o recenzez și n-am apucat: Pământul Lung. A fost drăguț faptul că am căzut cu toții de acord că e o carte bună, ușor de citit, tehnic scrisă bine, dar nu neapărat sclipitoare, însă parcă e mai interesant când avem păreri mai diferite și ne „certăm” puțin între noi. Totuși, la final a reieșit că recomandăm cartea și altora, așa că nu mi-am luat înjurături pentru că am propus cartea pentru luna asta :)

Bineînțeles, n-aveam cum să închei lista de evenimente fără să menționez Bookfest, târgul care a început astăzi și m-a prins cu portofelul mai gol decât speram (damn you, awesome Comic Con T-shirts), dar având în vedere că n-am apucat să-mi fac o listă cu titlurile pe care mi le doresc, sunt încă optimistă că o să mă încadrez, cumva, în buget. Între timp, însă, experimentez puțin viața de dincolo de cortina unui astfel de târg, pentru că astăzi sunt voluntar la standul editurii Nemira (dacă sunteți pe la târg și vreți o recomandare, știți unde să mă găsiți. Și nu, nu am chiulit de la datorie ca să scriu articolul, l-am scris noaptea și l-am programat să apară acum *wink*). Aș fi vrut să fac asta mai multe zile, din păcate vineri am examen și trebuie să și învăț pentru el, așa că o să mă mulțumesc cu o zi de voluntariat și, desigur, cu deja clasica sâmbătă plină de lansări SF&F.

Așadar, sper că urmează ceva zile libere în care să pot să scriu toate articolele promise. Între timp, însă, ne vedem la Bookfest!

4 comentarii:

  1. Te inteleg perfect (nu oi fi avand facultate, desi ma bate gandul sa ma insciu la inca una, dar in ONG e la fel de putin timp liber), am si eu aceeasi problema in a reusi sa mai scriu pe blog.
    Hai sa ne bucuram de Bookfest si, ne vedem sambata? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, o să fiu sâmbătă acolo toată ziua, ne vedem sigur :)

      Ștergere
  2. Vai, eu cred ca la mine boala nescrisului e mai inaintata... cred ca m-am reapucat de blog mai mult decat m-am apucat.
    Oricum, ma bucur ca te-ai distrat si ca te-ai distrat si sa ne spui si noua ce iei de la Bookfest.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pus deja o poză pe pagina de facebook a blogului cu „captura” de la târg, urmează și articolul zilele astea :)
      Și sper ca „reapucatul” de data asta să te țină, chiar îmi era dor de articolele tale :D

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.